Filmová představení Filmového klubu Regionální knihovny Karviná - únor 2018

1. 02. 2018, 09:00 - 28. 02. 2018, 18:00

Typ: Film

Organizátor: Regionální knihovna Karviná

Místo konání: Filmový klub Regionální knihovny, Karviná-Mizerov

středa 7. února 2018                      RODIN

17.30, 120´                         Francie, Belgie 2017                                      režie: Jacques DOILLON

V roce 1880 získává revoluční sochař a autodidakt Auguste Rodin svou první státní zakázku: Bránu pekel. Žije s Rose, svou letitou partnerkou, když ve svých dvaačtyřiceti letech poznává mladou nadanou žačku Camille Claudelovou. Ta se stává nejprve jeho asistentkou a později i milenkou. Po jejich rozchodu, z něhož se Camille nikdy nevzpamatuje, pokračuje sochař zaujatě v práci na svém díle, jehož smyslnost vyvolává zamítavé reakce i nadšení. Snímek Jacquese Doillona objevuje Rodina jako erotikou nabitého senzualistu, pro něhož je proces tvorby hluboce sexuálním zážitkem.

(francouzsky – české titulky)

 

středa 14. února 2018                   NEMILOVANÍ

17.30, 127´                         Rusko, Francie, SRN, Belgie 2017     režie: Andrej ZVJAGINCEV

Žeňa a Boris procházejí bolestným rozvodem. Pohromadě je drží už jen poslední starost, prodej bytu, jinak si oba zařídili nový život po svém. Žeňa si našla staršího bohatého muže, Boris čeká dítě s kolegyní z práce. Jejich dvanáctiletý syn Aljoša je spíš přítěží. Nestojí o něj ani jeden, jako by jim připomínal vlastní selhání. Neprojevují mu náklonnost, zdá se, že toho nejsou ani schopni. Všechno se změní ve chvíli, kdy Aljoša zmizí. Náhlý pocit prázdnoty dožene oba rodiče k pátrání nejen po vlastním synovi, ale i po kořenech vlastního emocionálního chladu. Andrej Zvjagincev přináší mistrovsky vystavěné drama o lidech, kteří jsou zamilovaní do vlastního odrazu v mobilních telefonech, ale jinak žijí ve skličujícím světě odcizení a nepochopení. Ruský filmař znovu obrací pozornost k ruské vyšší střední třídě, která stála v centru jeho staršího snímku Jelena. Nemilovaní jsou však podstatně
pronikavějším a sugestivnějším obrazem života v sebeklamu.

(ruština – české titulky)

středa 21. února 2018                   ČTVEREC

17.30, 142´                 Švédsko, Dánsko, SRN, Francie 2017     režie: Ruben ÖSTLUND

Cristian je kurátor prestižního muzea moderního umění, které právě chystá odvážnou konceptuální výstavu. Její ústřední myšlenkou je čtverec o rozměrech 4 x 4 metry. Uvnitř něj platí pravidlo naprosté rovnosti a tolerance. Společně s PR agenturou hledá muzeum ideální strategii,
jak v roztržitém a událostmi zavaleném mediálním prostoru celou akci zviditelnit. Jenže pak Cristian při bizarní formě kapesní krádeže přijde o peněženku a mobil a jeden z jeho podřízených vymyslí geniální způsob, jak je získat zpět. Cristian se jako obvykle nedokáže soustředit na nic jiného než sám na sebe. A podobně jako celá švédská společnost se i konceptuální výstava začíná utápět v bizarním zmatku, který definuje napětí mezi liberálními hodnotami, egoismem a sobectvím. Vítejte ve čtverci jménem současná Evropa.

Vítězný film nejvýznačnějšího světového festivalu v Cannes; Nejlepší evropský film r. 2017; cena
Nejlepší evropský herecký výkon Claese Banga, cena pro Nejlepšího evropského režiséra r. 2017;

(švédština, němčina, francouzština – české titulky)

středa 28. února 2018                   SVATBA

17.30, 140´         Francie, Pákistán, Lucemb., Belgie 2016                režie: Stephan STREKER

Osmnáctiletá belgická Pákistánka Zahira žije se svými rodiči, mladší sestrou a starším bratrem
Amirem v Belgii. Její starší sestra, která je pro ni vzorem, je už provdána a se svým pákistánským
mužem žije v Evropě. I Zahira je nucena, aby se provdala za Pákistánce a žádná diskuze se i přes jinak láskyplný rodičovský vztah, nepřipouští. Zahiřini rodiče a vlastně i její starší bratr jsou stále bezměrně věrní pakistánským tradicím. Zahira má ale vlastní představu o svém dospělém životě a budoucím partnerovi. Ve svém starším bratrovi Amirovi má ochránce i důvěrníka a později i „vyjednavače“, který putuje mezi revoltující Zahirou a nešťastnými rodiči. I přesto všechno je ale Amir tím, kdo nakonec o své mladší sestřičce smýšlí tradičně…

(francouzsky, urdsky – české titulky)