01. Identifikační kód:
02. Kód:
03. Pojmenování (název) životní situace:
- žádost o přidělení bytu v bytových domech pro seniory a osoby se zdravotním
postižením
04. Základní informace k životní situaci:
- občan invalidní, který byl uznán pro invaliditu druhého a třetího stupně a jemuž byla přiznána dávka
důchodového
pojištění nebo občan starší 60 let žijící osaměle, popř. manželská či jiná dvojice, jestliže jsou u obou z
nich splněny
podmínky uvedené v předchozím odstavci tj. buďto jsou oba poživateli dávky důchodového pojištění
- tj. invalidního důchodu pro invaliditu druhého či třetího stupně nebo jsou starší 60 let
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
- žadatel, rodinný příslušník, příbuzný
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
- občan starší 60 let nebo poživatel dávky důchodového pojištění tzn. invalidního důchodu II. nebo III. stupně
invalidity,
soběstačný, bez závislosti na péči druhé osoby. Nesmí být finančním dlužníkem města
a ostatních správců bytového fondu,vč. bezdlužnosti u dodavatelů energií, což je nutné písemně doložit.
Nesmí trpět závažným duševním onemocněním, musí být bez závislosti na alkoholu a jiných toxických látkách.
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
- podáním žádosti (vyplněného formuláře vč. souhlasu se zpracováním osobních údajů) a doložením
ostatních náležitostí uvedených v bodě 6
08. Na které instituci životní situaci řešit:
- Magistrát města Karviné, Odbor sociální, oddělení sociálního plánování a podpory,
ul. Karola Śliwky 219, Karviná-Fryštát
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
- Magistrát města Karviné, Odbor sociální, ul. Karola Śliwky 219, Karviná – Fryštát
- Bc. Petra Vysocká, 1. patro, kanc. č. 210, tel.: 596 387 314, e-mail: petra.vysocka@karvinacz (petra.vysocka@karvina
cz)
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
- vyplněný formulář + náležitosti uvedené v bodě 6
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici: Ke stažení:
Souhlas se zpracováním osobních údajů
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
- bez poplatku
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
-
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
- nejsou
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
- umožnění šetření sociální situace v místě pobytu žadatele, ohlásit změny týkající se žadatele
(odstěhování se, změna kontaktních údajů, změna zdravotního stavu, apod.)
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
- žádná
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
- zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- zákon 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy:
- nařízení Evropského parlamentu a Rady EU 2016/679 ze dne 27.4.2016
Obecné nařízení o ochraně osobních údajů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
- žádné
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
- vyřazení žádosti, zjistí-li se, že žadatel při podání žádosti, či při změnách u své žádosti uvedl
záměrně nesprávné údaje, které ho neoprávněně zvýhodní. Pokud žadatel bezdůvodně
2x odmítne nabízený byt, bude žádost vyřazena z evidence.
21. Nejčastější dotazy:
- dotazy se řeší individuálně dle konkrétních informací
22. Další informace:
- žádné
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také
z jiných zdrojů a v jiné formě:
- telefonicky-viz bod 26.
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
- žádné
25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
- Odbor sociální, oddělení sociálního plánování a podpory
26. Kontaktní osoba:
- Bc. Petra Vysocká, tel. 596 387 314, e-mail: petra.vysocka@karvinacz
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
- 01.09.2020
28. Popis byl naposledy aktualizován:
- 02.09.2020
29. Datum konce platnosti popisu:
-
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
-