01. Identifikační kód:
02. Kód:
03. Pojmenování (název) životní situace:
Žádost o vydání ouhlasu k vyhrazení parkovacího místa pro osobu ZTP
04. Základní informace k životní situaci:
Souhlas se vyřizuje za účelem vyhrazení parkovacího místa pro vozidlo s konkrétní RZ (SPZ) v sídlištních částech
města.
05. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Držitel průkazu ZTP (ZTP/P) případně opatrovník určený soudem, za nezletilé jedná zákonný zástupce.
06. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Rozhodnou podmínkou je skutečnost, že žadateli bylo vydáno rozhodnutí o přiznání mimořádných výhod z důvodu těžkého
postižení dolních končetin (žadatel je vozíčkář nebo k pohybu potřebuje kompenzační pomůcky).
07. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Podáním žádosti (vyplněného formuláře).
08. Na které instituci životní situaci řešit:
Magistrát města Karviné, Odbor majetkový.
09. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor majetkový, oddělení komunálních služeb, Fryštátská 72/1, Karviná-Fryštát, adresa pracoviště: budova B, ul. Karola
Śliwky 618, Karviná-Fryštát 1. patro, kancelář číslo 57 paní Jiřina Waloszková. Úřední dny: pondělí a středa od 7:30 -
17:00. Ostatní dny po dohodě (úterý a čtvrtek 7:00 - 15:00, pátek 7:00-14:30).
10. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Vyplněný formulář, občanský průkaz žadatele příp. zákonného zástupce, rozhodnutí o poskytnutí mimořádných výhod, průkaz
ZTP nebo ZTP/P, řidičský průkaz, technický průkaz vozidla; v případě, že žádá opatrovník, pak usnesení soudu.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formuláře jsou k
dispozici v elektronické podobě ke stažení:
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení – vydání souhlasu do 30 dnů od podání žádosti, lhůta na realizaci vyhrazení stání pro vozidlo pak v
závislosti na ročním období .
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Po vydání souhlasu se zřízením stání pro vozidlo držitele průkazu ZTP nebo ZTP/P bude následně silničním správním
úřadem Odboru rozvoje Magistrátu města Karviné zahájeno správní řízení ve věci vydání rozhodnutí o zvláštním užívání
pozemní komunikace.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány:
žádné
16. Elektronická služba, kterou lze využít:
-
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Vydání souhlasu se řídí dle souboru opatření schváleného Radou města Karviné ze dne 22. července 2008. Dále pak dle
zákona č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích a zákona č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění
pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy:
-
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Neuplatňují se opravné prostředky, nepostupuje se dle správního řádu.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
-
21. Nejčastější dotazy:
-
22. Další informace:
-
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných
zdrojů a v jiné formě:
Telefonicky: 596 387 304
24. Související životní situace a návody, jak je řešit:
-
25. Za správnost návodu odpovídá útvar:
Odbor majetkový, oddělení komunálních služeb.
26. Kontaktní osoba:
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni:
01.01.2012
28. Popis byl naposledy aktualizován:
05.03.2012
29. Datum konce platnosti popisu:
neuveden
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace:
neuvedeno