18.12.2025 - V multimediální učebně Regionální knihovny Karviná se uskutečnilo školení zaměřené na využití umělé inteligence a grafického nástroje Canva v pedagogické praxi. Vzdělávací akce byla určena pedagogům mateřských škol a učitelům prvního stupně základních škol, kteří se chtěli seznámit s možnostmi práce s moderními digitálními nástroji a získat inspiraci pro každodenní výuku.
Účastníci se v první části školení věnovali práci s nástrojem ChatGPT na úrovni začátečníků. Dozvěděli se, jak lze pomocí umělé inteligence rychle získat nápady na aktivity pro děti, vytvářet jednoduché texty, pracovní listy nebo si zjednodušit administrativní činnosti, které pedagogům zabírají značnou část času. Praktické ukázky ukázaly, že umělá inteligence může být užitečným pomocníkem, pokud je využívána smysluplně a s rozvahou.
Druhá část školení byla věnována grafickému nástroji Canva, kde účastníci navázali na pokročilejší práci. Společně si vyzkoušeli například hromadné vkládání obsahu, tvorbu stínů, přípravu omalovánek nebo další grafické triky, které lze snadno využít při tvorbě výukových materiálů i prezentací pro děti.
„Toto školení bylo symbolickou tečkou za letošním rokem vzdělávacích aktivit v rámci projektu. Těší nás velký zájem pedagogů o moderní nástroje, které jim mohou ulehčit práci a zároveň obohatit výuku. V příštím roce chceme na podobná témata navázat a nabídnout další praktická školení reagující na aktuální potřeby základních i mateřských škol. V současné době máme podanou další projektovou žádost a věříme, že i v nadcházejícím roce budeme moci nabídnout pedagogům řadu zajímavých vzdělávacích aktivit,“ uvedla manažerka projektu Petra Kantorová.
Školení proběhlo v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání v ORP Karviná IV a bylo spolufinancováno Evropskou unií. Setkání nabídlo pedagogům nejen nové dovednosti, ale také praktickou inspiraci, jak moderní technologie zapojit do výuky přirozeně a s ohledem na potřeby dětí.
Školení v knihovně ukázalo, jak si moderními nástroji usnadnit výuku i administrativu.

