01. Pojmenování (název) životní situace:
Žádost o souhlas k užívání veřejného prostranství za účelem umístění dočasných staveb, zařízení sloužících pro
poskytování prodeje a služeb a podobných zařízení
02. Základní informace k životní situaci:
Souhlas se vyřizuje za účelem užívání veřejného prostranství na účelových komunikacích a zeleni na pozemcích města
(např. umístění prodejního stánku, stojanu, pultu, restaurační zahrádky, cirkusu, lunaparku, apod.)
03. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.):
Fyzické a právnické osoby.
04. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace:
Vyplněný tiskopis žádosti, situační snímek se zakreslením umístění, oprávnění k podnikatelské činnosti (výpis z
obchodního rejstříku), souhlas vlastníka pozemku nebo přilehlé nemovitosti.
05. Jakým způsobem můžete zahájit řešení životní situace:
Podáním žádosti (vyplněného formuláře)včetně požadovaných náležitostí (příloha) uvedených v žádosti.
06. Na které instituci životní situaci řešit:
Magistrát města Karviné, Odbor komunálních služeb
07. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit:
Odbor komunálních služeb, Karola Śliwky 618, Karviná-Fryštát, 1. patro, kancelář číslo 52, Zdeňka Grošková, tel.: 596 387 299, pondělí a středa: 07:30-17:30 h, úterý a čtvrtek po předchozí telefonické nebo ústní dohodě s příslušným zaměstnancem: 07:00-16:00 h.
08. Jaké doklady je nutné mít s sebou:
Vyplněný formulář, oprávnění k podnikatelské činnosti (výpis z obchodního rejstříku), situační plánek se zakreslením
umístění, souhlas vlastníka pozemku nebo přilehlé nemovitosti.
09. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici:
Formuláře jsou k
dispozici v elektronické podobě ke stažení:
10. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit:
Místní poplatek řeší Odbor ekonomický Magistrátu města Karviné.
11. Jaké jsou lhůty pro vyřízení:
Lhůta pro vyřízení do 30 dnů od zahájení řízení, ve zvlášť složitých případech nejdéle do 60 dnů.
12. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace:
Vlastníci přilehlých pozemků a nemovitostí.
13. Elektronická služba, kterou lze využít:
Dokumenty v digitální podobě můžete doručit:
a) do datové schránky - název schránky: "Statutární město Karviná", ID schránky: "es5bv8q", typ datové schránky: OVM (orgán veřejné moci)
b) na adresu e-podatelny: epodatelna@karvinacz
c) do e-mailové schránky zaměstnance zdenka.groskova@karvinacz
14. Podle kterého právního předpisu se postupuje:
Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), ve znění pozdějších předpisů. Nařízení města č. 8/2010, kterým se
vydává Tržní řád na území města Karviné, včetně změn a doplnění.
15. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují:
Neuplatňují se opravné prostředky, nepostupuje se dle správního řádu.
16. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností:
Porušení se může řešit jako správní delikt dle zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení) ve znění pozdějších
předpisů nebo jako přestupek dle přestupkového zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích ve znění pozdějších předpisů,
zákona č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů.
17. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů a v jiné formě:
Telefonicky na č.: 596 387 299, e-mailem: zdenka.groskova@karvinacz
18. Související životní situace a návody, jak je řešit:
19. Kontaktní osoba:
Zdeňka Grošková, tel.: 596 387 299, e-mail: zdenka.groskova@karvinacz
20. Popis byl naposledy aktualizován:
04.01.2018